بعد از بازگشت تحریم‌ها ، پیش بینی میشد که شرکت رنو به تبعیت از سیاست‌های آمریکا تولید خودرو در ایران را ترک کند اما ظاهراً قرار است تولید خانواده تندر 90 و ساندرو در کشور تا چند ماه دیگر ادامه داشته باشد.

شرکت رنو  از تأمین قطعات حدود ۴۰ هزار دستگاه  تندر ۹۰ و ساندرو را طی چند ماه آینده برای ایران‌خودرو و پارس‌خودرو خبر داده است و پس از آن، روند تولید این دو محصول در خودروسازی ایران را قطع  خواهد کرد .

دلیل قطع همکاری رنو با خودرو سازان ایران ، مختل شدن ارتباط بانکی بین ایران و سایر کشورهای دنیا و ناممکن شدن نقل و انتقال پول است. و با بازگشت تحریم‌ها، رنو قادر نخواهد بود پول قطعات ارسالی به ایران را دریافت کند و بنابراین ادامه تولید تندر ۹۰ و ساندرو برای این شرکت به پایان میرسد .

به دنبال این خبر مدیر امور مالی رنو اعلام کرده که فروش محصولات این خودروساز فرانسوی در ایران طی نیمه دوم سال میلادی جاری، به صفر خواهد رسید. با توجه به سخنان وی، مشخص است که رنو قصد دارد روند تأمین قطعات تندر ۹۰ و ساندرو را قطع کند.

در حالی است که رنو در دور قبلی تحریم ها، با وجود کاهش سطح فعالیت‌ها، تولید را کم و بیش ادامه داد و این روند قطع نشد. حالا اما ظاهراً سختی تحریم‌ها به حدی است که رنو تصمیم گرفته ارتباط با ایران را تقریباً به‌طور کامل قطع کرده و شانس خود را در دیگر بازارهای جهانی از جمله آفریقا، امتحان کند.

 

شما اینجا هستید: