شرکت های رنو-نیسان-میتسوبیشی و غول فناوری گوگل همکاری جدیدی را اعلام کرده‌اند که طی آن سیستم‌های عامل اندروید در خودروهای این شرکت ها نصب خواهند شد.
این همکاری تضمین خواهد کرد که خودروهای فروخته شده توسط این سه برند نه تنها از سیستم‌عامل اندروید OS استفاده خواهند کرد بلکه دارای ویژگی‌هایی همچون گوگل مپس و گوگل اسیستانت (کاربری صوتی) خواهند بود. البته هر برند دارای آزادی عمل برای خلق ظاهر خاص خود خواهد بود.
اجرای این برنامه از سال 2021 آغاز خواهد شد و خریداران سیستم اطلاعات سرگرمی هوشمند و برنامه‌های گوگل پلی استور را در چندین خودرو و برند متنوع را خواهند داشت.
مدیر ارشد اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی درباره این همکاری گفته است:
همکاری ما با گوگل تجربه‌ای غنی را در اختیار مشتریان محصولاتمان خواهد گذاشت. ما در حال خلق تجارب ارتباطی قدرتمندی هستیم که باعث اضافه شدن سرویس‌های گوگل به خودروها خواهند شد. از جمله این سرویس‌ها می‌توان به گوگل مپس و گوگل پلی استور اشاره کرد.
گفته شده این همکاری نسل جدیدی از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی‌ای را منتشر خواهد کرد که به‌روزرسانی‌های آنلاین خواهند داشت. همچنین سیستم‌های مبتنی بر گوگل هنوز هم با دستگاه‌هایی که از دیگر سیستم‌عامل‌ها همچون اپل iOS استفاده می‌کنند همخوانی خواهد داشت.
این اتحاد خودروسازی با کمک‌های گوگل می‌تواند در تولید خودروهایی ارتباطی‌تر موفق شود. برنامه‌ی میان‌مدت 2022 رنو-نیسان-میتسوبیشی هدف‌گذاری افزایش فروش به بیش از 14 میلیون دستگاه در سال تا پایان سال 2022 را اعلام کرده است. همچنین در این مدت شاهد عرضه‌ی 12 خودروی الکتریکی جدید، تکنولوژی‌های خودران نوین و… خواهیم بود.

تندر90

تندر90

 

 

شما اینجا هستید: