رنو هیچوقت از تلاش برای نوآوری دست نمیکشد.
Lunch control :
این فناوری در رنو کلیو RS200معرفی شد .این سیستم الکتریکی سطح چسبندگی خودرو به زمین را مدیریت می کند و از لغزش و سر خوردن خودرو جلوگیری میکند.
Multi Change Down :
این فناوری از خودرو های نیمه اتومات فرمول یک الهام گرفته شده است.برای تعویض دنده فقط کافیست اهرم های کنار فرمان را فشار داد.این فناوری در خودرو های رنو مورد استفاده است.
RS Monitor :
این سیستم الهام گرفته از سیستم های جمع آوری اطلاعات مورد استفاده در ماشین های مسابقه است.کار اصلی این سیستم جمع آوری اطلاعات ثبت شده توسط سنسور های رنو و ارسال آنها به کامپیوتر مرکزی است.این اطلاعات شامل گشتاور و قدرت موتور ، فشار ترمز ، درجه حرارت روغن موتور ،زاویه فرمان و…..می باشند.این سیستم که توسط شرکت رنو ارائه شده است اطلاعات جمع آوری شده را بر روی صفحه نمایشی نشان می دهد و توسط کامپیوتر مرکزی مقایسه می شود.
سیستم تعلیق مستقل محور فرمان جلو :
این سیستم تعلیق که شرکت رنو ارائه می کند بر خلاف سیستم تعلیق مک فرسون کاملا از دمپر مستقل شده است.این فرآیند باعث شده از قفل شدن احتمالی چرخ ها در دور های تند جلوگیری شود .همچنین رنو برای پایداری فرمان در سرعت بالا از این تکنولوؤی استفاده می کند.
فناوری توربو پیشرفته رنو :
رنو از این فناوری در بیشتر مدل های آر.اسو جی تی استفاده میکند که باعث کاهش 40 درصدی آلاینده های زیست محیطی می شود