۹,۳۶۳ بازدید
0دیدگاه

از جمله مشکل های  که ممکن است برای خودروی ما به وجود بیاید، لرزش موتور خودرو در حالت ایستاده یا درجا کار کردن  است. لرزش موتور خودرو در حالت درجا، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ما در این مطلب قصد داریم،  که تعدادی از مهمترین آن ها را، بررسی کینم.اگر بعد از عیب یابی ،نیز همچنان موتور خودروی شما در حالت درجا دچار لرزش می شود، بهتر است آن را نزد یک متخصص ببرید. اما در اکثر موارد لرزش موتور خودرو می تواند بنا به دلایل زیر باشد.

1. در دسته موتورها مشکلی به وجود امده است

وظیفه دسته وتورها حفظ تعادل و وزن موتورمیباشد . در صورت وجود  شکستگی یا خرابی، اولین نشانه آن ها، ایجاد لرزش در موتور خودرو است. پس، اگر به تازگی با لرزش موتور خودرو روبرو شده اید، بهتر است قبل از هر چیز نگاهی به دسته موتورها بیاندازید تا در صورتی که دچار مشکل شده اند، تعمیر یا تعویض شوند.

2.دور موتور کم است

در این شرایط، چون دور موتور کمتر از آن چیزی است که خودرو را روشن نگاه دارد و از طرفی میزان آن به حدی نیست که خودرو کاملا خاموش شود، موتور خودرو در یک حالت نامناسب قرار میگیرد و شروع به لرزش می کند. در این شرایط  ای مشکل معمولا با  فشردن پدال گاز حل می شود اما برای رفع کامل آن نیاز است که به خودرو دیاگ زده  و تنظیم دور موتور را دوباره انجام دهید.

3.اشکال در انژکتورها

اگر انژکتور خودرو  دچار مشکل شود، سیستم سوخت رسانی به سلیندرها با مشکل روبرو می شود و عمل احتراق به صورت ناقص انجام می شود. و موتور خودرو در حالت درجا شروع به لرزش می کند و علاوه بر این در حین حرکت هم این لرزش احساس می شود. معمولا با شستشوی انژکتورها، این مشکل برطرف می شود اما اگر مشکل حادتر باشد، باید انژکتور معیوب به صورت کامل تعویض گردد.

4.اشکال در شمع ها

مشکل در شمع ها باعث میشود  عمل احتراق به خوبی انجام نشده و در نتیجه موتور خودرو با لرزش مواجه شود. در این شرایط بهتر است، شمع های خودرو را چک کنید  تا از سالم بودن آنها اطمینان پیدا کنید. هنگامی که یکی از شمع ها به خوبی جرقه زنی نداشته باشد، در نتیجه یکی از سیلندرها با احتراق ناقص مواجه می شود که همین عامل سبب لرزش موتور خودرو در دور پایین و در حین حرکت نیز می شود.

#رنو#لرزش موتور#لرزش موتور رنو#لرزش موتور در حالت درجا#لرزش موتور رنو در حالت درجا

تندر90

تندر90

شما اینجا هستید: