۱,۱۷۸ بازدید
0دیدگاه

نسل جدیدی از زنجیر چرخ ها می باشد که در اروپا و آمریکا با توجه به شرایط آب و هوایی سرد و برف و یخبندان های طولانی مدت ، خودرو ها از آن استفاده می کنند . دلایل استفاده از نوع نانو پلیمر به جای نوع فلزی آن به شرح زیر می باشد :

جلوبندی خودرو را خراب نمی کند زیرا زنجیر چرخ فلزی ، جلوبندی خودرو را از حالت بالانس خارج می کند.
لرزش بسیار زیاد در خودرو ایجاد نمی کند .
در هنگام برف کم و روی آسفالت ، اختلالی در سیستم انتقال نیروی خودرو ایجاد نمی کند .
سرعت رانندگی نسبت به نوع فلزی آن به ۲۰ یا ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش نمی یابد .
گلگیر خودرو را خراب نمی کند زیرا در بسیاری از مواقع ممکن است زنجیر چرخ فلزی در حین حرکت باز شده و باعث ضربه زدن به گلگیر شود .
این زنجیر چرخ ها عمر طولانی دارند و پس از یکسال دچار زنگ زدگی نمی شوند .
به سیستم ترمز ABS خودرو آسیب نمی رسانند زیرا در نوع فلزی ممکن است در حین رانندگی از دور چرخ باز شده و با محور ترمز درگیر شود .
باعث از بین رفتن لاستیک خودرو و ایجاد ترک هایی در محل قرار گرفتن زنجیر ها بر روی لاستیک نمی شود زیرا در نوع فلزی ، فلز زنجیر باعث می شود که تراکم مولکولی در لاستیک از بین برود و ترک در آن ایجاد شود .
.پلیمر (به انگلیسی: polymer) ماده‌ای شامل مولکول‌های بزرگی است که از به هم پیوستن واحدهای کوچک تکرار شونده که مونومر نامیده می‌شود، ساخته شده‌است. پلیمر که یک ماده جدید در پتروشیمی است و از لحاظ قدرت و سختی (بر اساس نوع grade پلیمر) با آهن نیز برابری می کند و حتی برتری نیز دارد .این مواد که استحکام بیشتری نسبت به فلز دارند اما بسیار سبک و با کاربردی آسان و همگانی می باشند . از جمله کاربرد این مواد، می توان به سرعت گیر های خیابان و جاده ها ،اسباب بازی های پارک ها، روکش چوب و انواع فوم های پلیمری و …. اشاره کرد. جدیدا به لحاظ سختی پلیمرها و قدرت انعطاف پذیری آنها ، کشتی ها برای زنجیر لنگر و یدک کش از پلیمر استفاده می کنند . بهترین نوع پلیمرها در آلمان ، انگلیس و کره تولید می شود .

شما اینجا هستید: