۱,۱۱۱ بازدید
0دیدگاه

لاستیک ماشین قلب دوم آن:

آیا برای شما سوال پیش نیامده است که چرا باید برای خرید یک ماشین خوب به لاستیک های آن دقت نمود.

 

چرا لاستیک؟

در این جا پاسخ ما به شما مصرف کننده عزیز چندین دلیل است که از دلایل اصلی آن میتوان به این نکته اشاره کرد که چون حرکت و راه رفتن یک وسیله نقلیه بسته به چرخ های ان است و لذا این چرخ ها با زمین در ارتباط است و سایش و اصطحلاک خودرو به همین ساییدن زمین با خودرو متصل است و همین امر موجب بالا رفتن میزان مصرفی بنزین و هدر رفتن انرژی ماشین میشود پس باید هنگام خرید یک خودرو حتما به نوع لاستیک آن دقت نمود.

 

پیشنهاد ما برای گرفتن یک راهنمایی مناسب و خوب به شما مشتری عزیز گروه فعال و جوان رنوپخش است که شما میتوانید با یک تماس کوچک به تمامی سوالات خود پاسخ دهید

 

پس با ما همراه باشید….

 

لاستیک ماشین قلب دوم آن

لاستیک ماشین قلب دوم آن

 

اهمیت یک تایر یا همان لاستیک ماشین

درباره اینکه به چه دلیل باید هنگام خرید به لاستیک بها داد را به اختصار در بالا توضیحاتی داده ایم اما از این مساله مهم به راحتی نمی توان گذشت برای همین می خواهیم تا بیشتر در این باره با شما گفت و گو کنیم

 

از اهمیت های لاستیک ها باید گفت که ایمنی یک خودرو بسته با همین 4 چرخ است…همین تایرها و لاستیک ها تضمین این امر است که چون با زمین در ارتباط است باید تمامی نکات آن رعایت شود…چون هنگام رانندگی مخصوصا در اتوبان ها که سرعت خودرو نسبت به خیابان بالاتر است دچار مشکل و یا خدایی نکرده تصادف نشوید...همین تایرها هستند که باعث حرکت کردن یک خودرو می شوند و لذا هرچقدر برای یک خودرو ضروری هستند همان اندازه هم خطر ناک و درد سرزا میتوانند باشند..

 

اما همانطور که مستحضر هستید تایرها با توجه به بالارفتن سطح علمی جوامع بشری پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشتند به عنوان مثال : یک چرخ در ابتدا در وسایلی مانند گاری و بعد در دوچرخه ها و به همین ممبال پیش رفته تا هم اکنون رسیده است که خوب در مطلب های پیش درباره آن ها توضیحاتی داده بودیم…

 

یک لاستیک از چه چیزی تشکیل شده است ؟

 

لاستیک یک خودرو از بخشها و مواد مختلفی تشکیل شده است که به طور خلاصه عبارتند از : کائوچو ،دوده ، نخ یا سیم ، محافظت کننده ها و سایر عوامل شیمیایی.

 

 

لاستیک ماشین قلب دوم آن

لاستیک ماشین قلب دوم آن

 

درکل میتوان ساختمان یک لاستیک را به دو عنوان تقسیم نمود :

 

1- بایاس: در این دسته از تایر ها امتداد نخ های لایه با خط مرکزی تایر مورب می سازد. قرارگیری لایه ها روی یکدیگر به صورت ضربدری است.جنس نخ لایه ها از نایلون است و در بدنه تایر، به جز در ناحیه طوقه ها ، از سیم فولادی استفاده نمی شود .

 

 رادیال : در تایر های رادیال نخی ، امتداد نخ های لایه با خط مرکزی تایر زاویه ای در حدود ۹۰ درجه می سازد و به عبارت دیگر امتداد نخ ها در جهت شعاعی قرار گرفته است . جنس نخ لایه ها عموما از ریون یا پلی استال است .

 

که در لاستیک های رادیال می توان به چند نمونه از ویژگی های مهم آن اشاره کرد :

 

الف) مصرف سوخت کم
ب )پایداری حرکتی خوب
پ)رانندگی راحت
د) دوام و طول عمر زیاد
ه) شتاب گیری و ترمز گیری سریع و مطمئن
خ) فرمان پذیری مناسب
ک) مقاومت در مقابل پنچری

 

 

لاستیک ماشین قلب دوم آن

لاستیک ماشین قلب دوم آن

 

 

 

درهنگام خرید یک لاستیک به نوع آن قیمت آن و نحوه عملکرد آن و همچنین به اینکه چه نوع برندی است حتما دقت کنید تا برای خودروی شما حد الامکان مشکل مهم پیش نیایید و بتوانید با خیالی آسوذه به یک مسافرت بروید ….

 

پنچرگیری خودرو

درصورت پاره شدن تیوپ لاستیک و یا سوراخ شدن لاستیک و پنچر شدن لاستیک خود حتما پیشنهاد میشود همراه خود یک لاستیک زاپاس داشته باشید تا درصورت خرابی در لاستیک بتواند آن را تعویض کنید چون معمولا در مسیر راه و یا در اتوبان اگر این مشکل برای خودروی شما پیش بیایید پنچرگیری و یا به اصطلاح تعمیرگاه مجاز شاید نباشد لذا همراه داشتن لوازم جانبی الخصوص تایر اضافه از امور واجب برای یک خودرو است.

 

لاستیک ماشین قلب دوم آن

لاستیک ماشین قلب دوم آن

 

سوال اینجاست که چگونه میتوان یک پنچرگیری انجام داد؟

 

ما در اینجا به شما 2 روش آموزش خواهیم داد: 

همراه داشتن تایر یدکی مسئله خیلی مهمی است ، چون در صورت نداشتن تایر زاپاس و پنچر شدن ماشین شاید مجبور شوید تایرتان را پنچرگیری کنید و یا به ماشین یدک کش زنگ بزنید.خوشبختانه در صورتی که تایر یدک نیز همراه نداشته باشید امکان پنچرگیری ماشین با لاستیک معمولی و تیوبلس توسط ابزار و ترفندهای مخصوص وجود دارد که بسیار سریع تر از آنچه که تصور میشود میتوانی اینکار را انجام داد. 
1- همراه داشتن اسپری که در مقالات دیگر بیشتر درباره ان توضیح می دهیم (تیوپ لس ) 
 2-زدن فندک به کناره لاستیک برای شل شدن آن و تعویض لاستیک 

 

لاستیک ماشین قلب دوم آن

شما اینجا هستید: