شاید این سوال برای شما هم پیش امده  است که چرا رنو فرانسه دو کراس اوور متفاوت را در یک رده قیمت به بازار ایران عرضه کرده است؟  باید گفت رنو کپچریکی از پرفروش ترین کراس اوورهای کوچک اروپا و آسیای شرقی است. اما رنو داستر، بر مبنا اصالت اقتصادی گروه رنو-نیسان ایجاد  شده است .این خودرو دربیشترکشورهای اروپایی با نام داچیا داستر و در بازار ایران ،عربستان، امارات،ترکیه، هند، عمان، قطر،  عراق، مصر،با لوگو رنو دیده می شود.  در بعضی از کشورها داستر با لوگو نیسان عرضه می شود. کپچر خودرویی زیبا و لوسکتر نسبت به داستر است ودر عوض ، داستر خودرویی کاربردی و کم استهلاک تر است

ایمنی کدام بهتر است؟
قطعا رنو کپچر ایمنی بالاتری نسبت به داستر دارد. زیرا کپچر ، توانسته  در تست های تصادف، پنج ستاره ایمنی را کسب کند. اما داستر در نسخه 2 ایربگ، سه ستاره ایمنی را در این تست به دست آورده. اگر به دنبال ایمنی بیشتر هستید، قطعا به  سراغ تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل داستر بروید.

.
 امکانات کدام بیشتر است؟

در اینجا هم، کپچر شانس بیشتری برای پیروزی دارد. این کراس اوور شهری رنو در نسخه 2017 به امکاناتی ماننداستارت دکمه ای، مانیتور، دوربین و سنسور عقب، کامپیوتر سفر، سیستم کنترل پایداری،  ، سنسور نور و باران،  تودوزی چرم، گرمکن صندلی های جلو، آینه های تاشو برقی ، سیستم تهویه اتوماتیک، دی ، کروزکنترل و محدود کننده سرعت، فرمان کمکی برقی و… مجهز است. این در حالی است که در داستردو دیفرانسیل  فقط امکاناتی نظیرسیستم کنترل پایداری، مانیتور ، کروزکنترل ، دوربین و سنسور عقب محدود کننده سرعت و کامپیوتر سفر دیده می شود. بدیهی است که ، رنو کپچر گزینه جذابتری به نسبت داستر به حساب می آید

.
فضای کابین و راحتی کدام یک مناسب تر است؟
طراحی کپچر، بر اساس  یک کراس اوور کوچک شهری است. از این خودرو نباید توقع فضای پای زیاد در قسمت  عقب را داشت. ولی می توان گفت که داستر درقسمت فضای سرنشین در جلو و عقب به مراتب بهتر از رنو کپچر است. همچنین از نظراندازه  صندوق عقب، باز هم داستر گنجایش بیشتری را دارد و دهنه صندوق نیز بزرگتر طراحی شده است. در بحث راحتی هم میتوان گفت که کپچر با توجه به سبک صندلی ها، راحتی بیشتری را درقسمت جلو دارد. اما در ردیف عقب آن، افرادی با قد بلندآنچنان راحت نیستند . همچنین سیستم تهویه کپچر از نظر خنکی تا حدی بهتر از داستر است

6- بازار فروش کدام یک بهتر است؟
داستر در بازار ایران به مراتب بهتر از رنو کپچر فروش داشته و آمار بیشتری برای آن ثبت شده است. اما به خاطر عرضه دوره ای کپچر در ماه های مختلف سال شاهد آن هستیم که این خودرو با قیمت رسمی 110 میلیون تومان در ایران خودرو، با قیمتی بیش از 114 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شود. اما داستر دو دیفرانسیل که قیمت رسمی 124 میلیون تومان را دارد و در فروش نقدی نگین خودرو 121 میلیون تومان به فروش می رسد، در نمایشگاه های تهران قیمتی با قیمت کمتر از 122 میلیون تومان به فروش می رسد.

داستر دو دیفرانسیل 2017 کپچر 2017
حجم موتور (لیتر) 2 1.2 توربو
قدرت (اسب بخار) 135 120
گشتاور (نیوتون متر) 195 190
گیربکس 4 دنده اتوماتیک 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه
محور محرک جلو و عقب با قابلیت تنظیم دستی جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت(ثانیه) 11.4 10.9
مصرف سوخت ترکیبی (L/100Km) 8.9 5.9
تعداد کیسه هوا 2 4
سیستم کنترل پایداری دارد دارد
نوع فرمان هیدرولیک کمکی برقی
سنسور نور و باران ندارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک ندارد دارد
تودوزی پارچه ای چرم
کروزکنترل و محدودکننده سرعت دارد دارد
گرمکن صندلی های جلو ندارد دارد
مانیتور و دروبین عقب دارد دارد
شرکت عرضه کننده نگین خودرو ایران خودرو
گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر 5 سال یا 150 هزار کیلومتر
قیمت رسمی شرکت (میلیون تومان) 124 110

#رنو#کپچر#داستر#رنو-داستر#رنو-کپچر#مقایسه رنو#مقایسه داسترو کپچر#مقایسه رنو

شما اینجا هستید: