تندر90سیستم پاشش یا تزریق مستقیم سوخت رنو  (Gasoline Direct Injection)که بطور خلاصه GDI نامیده می شود .

این تکنولوژی امروزه در بسیاری از خودرو ها ی رنو یافت میشود . ممکن است که این سوال مطرح شود که چرا از این تکنولوژی استفاده می شود.

اما قبل از آن بهتر است بدانیم سیستم تزریق سوخت رنو چگونه کار می کند ؟

در موتور های احتراق  برای به حرکت در آوردن میل لنگ به سه عنصر نیاز مندیم :

1-هوای غنی شده با اکسیژن

2-سوخت

3-جرقه برای منفجر کردن مخلوط سوخت و هوا

اکسیژن مورد نیاز از طریق ورودی هوا به داخل موتور مکش می شود  که پیش از ورود توسط مَف سنسور(MAF Sensor) مورد بررسی قرار گرفته می شود .

این مسیر هوا به 4 تا 8 مسیر جدا تقسیم می شود  که هرکدام به یکی از محفظه های احتراق استوانه ای در موتور منتهی می شود.

سوخت و هوا در طول این مسیر با هم مخلوط می شوند و فقط کافیست تا شمع یک جرقه بزند تا مخلوط هوا و سوخت منفجر شوند .تزریق مستقیم رنوهمانطور که در بالا مشخص است دایره های سیاه نقطه هایی را نشان می دهند که سوخت و هوا باهم ترکیب می شوند .در این سیستم انژکتورها به داخل محفظه های احتراق انتقال داده می شوند در نتیجه دقت بالا رفته و مصرف سوخت به حداقل می رسد .

با انجام این فرایند کامپیوتر خودرو میزان سوخت اضافه شده را با دقت تر کنترل کرده که این عمل در موتور های رنو باعث می شود نتایج زیر را در پی داشته باشد.

1- ایجاد انفجاری تمیز تر

2- کاهش اتلاف سوخت

3- افزایش قدرت

یکی دیگر از مزایای این سیستم که در موتور خودرو های رنو مورد استفاده می باشد ، انعطاف پذیری بیشتر در زمینه زمان سوخت در چرخه احتراق است .در این سیستم چون انژکتور درون سیلندر است ، هر موقع در احتراق لازم باشد می توان سوخت اضافه کرد که میتوان شرایط زیر را مثال زد.

1-زمان در جا کار کردن خودرو

2-زمانی که خودرو بدون نیاز به گاز دادن به حرکت ادامه می دهد (مثل سرپایینی )

3- زمانی که سرعت خودرو در حال کاهش است .

تندر90

 

شما اینجا هستید: