۲,۶۶۲ بازدید
0دیدگاه

باید به چند نکته اساسی هنگام بارندگی توجه زیادی شود  که ما در این مبحث برای راحت سفر کردن و ایمن و به راحتی رانندگی کردن شما خواننده عزیز به چند نمونه به صورت خلاصه درباره آن میپردازیم ..

 

ماشین شما و بارندگی هوا

 

پس با ماهمراه باشید 

درهنگام رانندگی به طور معمولی و در هوای صاف رعایت کردن نکات ایمنی همیشه از اصول رانندگی سالم است اما همانطور که مستحضر هستید در هنگام رانندگی کردن در هوای بارانی و یا ابری باید حتما به نکات ایمنی بیشتری توجه نمود  لذا امکان وجود دید کم تر و خطرات ناشی از بارندگی که از مهم ترین آن ها باید به لغزنده بودن سطح زمین و جاده ها اشاره کنیم که در نتایج دیده شده  دوبرابر طبق  در هنگام بارندگی امکان تصادف دوبرابر خواهد بود…..

 

ماشین شما و بارندگی هوا

ماشین شما و بارندگی هوا

 

اصول ایمنی هنگام رانندگی درهوای بارانی  چیست؟

 

روشن و سالم بودن چراغ خودرو

سالم بودن لاستیک و یا تایرهای خودرو

تمیز بودن تمامی شیشه های خودرو مخصوصا شیشه راننده و جلو

تنظیم بودن آینه خودرو

پرت نبودن حواس راننده

بستن کمربند ایمنی تمام سرنشینان خودرو

داشتن یک برف پا کن سالم با عملکرد خوب که شاید از مهم ترین نکات هنگام بارندگی باشد

و غیره ……..

 

همانطور که دربالا گفته شد هنگام رانندگی باید به چندین نکته توجه کرد  تا به مقصد سالم و با خیالی آسوده برسیم

در اینجا به چندنمونه از همین موارد بیشتر میپردازیم تا شما بتوانید به تمامی سوالات خود پاسخ دهید

 

روشن بودن و سالم بودن چراغ خودرو :

کمتر کسی پیدا می شود که تا پیش از از بین رفتن و یا قطع شدن چراغ ها به متخصص برای تنظیم چراغ ها مراجعه کند. اما باید بدانید که در اثر گذر زمان و حرکات و لرزش ها، جهت لامپ ها از جهت درستی که برایشان در نظر گرفته شده است خارج می شوند و حال به نقطه ای که باید بتابند، نمی تایند. همچنین این مورد از اذیت کردن و مختل کردن دید راننده هایی که از روبه رو رانندگی می کنند هم جلوگیری می کند.

 

ماشین شما و بارندگی هوا

ماشین شما و بارندگی هوا

 

چنانچه هر یک از چراغ های خودرو از چراغ جلو و عقب گرفته تا هشدار و چراغ راهنما، با هر گونه قطعی مواجه هستند در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن ها اقدام کنید.

تمیز نگه داشتن کاور و قاب چراغ ها نقش بسزایی در قدرت روشنای دارد. پس باید آن ها را به صورت مرتب تمیز و نظافت کرد.

پیشنهاد ما به شما خواننده عزیز این است که با اطلاعات بالا به خرید چراغ های خودرو اقدام کنید تا به مشکل بر نخورید ما در رنو پخش همیشه برای پاسخگویی به سوالات شما آماده هستیم کافیست تا با یک تماس به خواسته خود برسید

 

از مهم ترین داشتن سفر مطمین و آسوده داشتن لاستیک های سالم است که:

 

که نقشی بسیار مهم تر و جدی تر در جلوگیری از سوانح، به خصوص در جاده های لغزنده دارند. با از بین رفتن شیار ها و آج تایرها شما شانس اندکی برای کنترل خوب خودروی خود در شرایط بارندگی دارید

 

قطر و زخامت آج در تایر و لاستیک های مختلف متفاوت است، ولی به صورت میانگین و استاندارد هر تایر چیزی حدود ۱۰/۳۲ یک اینچ ضخامت آجش است که در صورتی که این ضخامت به کمتر از ۴/۳۲ یک اینچ برسد باید تایر تعویض شود و ضخامت کمتر از ۲/۳۲ یک اینچ یک خطر جدی برای رانندگی در هر شرایطی به حساب می آید.

از تنظیم باد لاستیک ها هر گز غافل نشوید و باید بدانید که فشار و یا باد تایر ها در شرایط دمایی مختلف متفاوت است که با تغییر فصول باید تغییر کند

 

از نکات دیگر برای داشتن رانندگی سالم باید به تمیز بودن شیشه ها اشاره کرد که :

 

دید کافی و کامل داشتن کلید بسیار مهمی برای جلوگیری از خطرات است و این موضوع زمانی که در زیر باران هستید اهمیت چند برابر پیدا می کند. شما باید بدانید کوچک ترین لکه ها که در شرایط معمول چندان به چشم نمی آیند به راحتی و با کوچکترین بارندگی، دید شما را به شدت کاهش می دهند و شما بدون اینکه متوجه این موضوع شوید و با این تصور که این کاهش دید تنها به دلیل بارندگی است، با دید کم و با خطر بالا به رانندگی خود ادامه می دهید.

 

همیشه و به طور منظم هم از داخل و هم از خارج شیشه های خودرو را از آلودگی، لکه، دود، جرم و … تمیز کنید.

 

به هنگام بخار کردن داخل خودرو که به دلیل تفاوت دمای داخل و بیرون خودرو ایجاد شده است، شما باید بلافاصله اقدام به روشن کردن فن و یا کولر کنید تا این تفاوت دمای داخل و بیرون را از بین ببرید. درصورت مجهز بودن خودروی شما به آپشن های مختلف نیز شما می توانید از گرم کننده شیشه ها و یا از بین برنده بخار شیشه ها استفاده کنید. در نهایت در صورت در دسترس نبودن هیچ یک مقداری شیشه ها را پایین بدهید.

 

ماشین شما و بارندگی هوا

ماشین شما و بارندگی هوا

 

همانطور که گفته شد و شما ملاحظه نمودید با رعایت کردن چند نکته بسیار ساده در هنگام رانندگی میتوانید یک سفر ایمن داشته باشید جون خود و سرنشیناتنان را بیمه کنید و سالم به مقصد خود برسید

 

ماشین شما و بارندگی هوا

شما اینجا هستید: