۵۰۵ بازدید
0دیدگاه

رنوپخش در این مطلب قصد دارد شما عزیزان را در مورد تعویض لنت ترمز داستر راهنمایی کند؛ با ما همراه باشید.

تمام خودروها جهت حرکت نیازمند محرک بوده و برای ایست آن نیز به نیروی بازدارنده نیاز دارند. این نیرو توسط سیستم ترمز موجود در خودروها تامین می‌شود. در تمامی خودروها، سیستم‌های ترمز نقش مهمی داشته که شامل قطعات مختلفی است.

یکی از این قطعات لنت نام داشته که نقش مهمی در سیستم ترمز ایفا می‌کند. این قطعه در تمام خودروها نصب شده و مدت زمان مشخصی در استفاده دارد. توجه به سلامت و بررسی به موقع لنت ترمز از اهمیت بالایی برخوردار است.

لنت ترمز هنگام اتمام علائمی از خود نشان داده که باید سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کنید. خودروی داستر یکی از آن‌ها بوده که در ادامه به بررسی نحوه تعویض لنت جلو داستر می‌پردازیم.

 

چه موقع باید لنت ترمز را تعویض کنیم؟

تمام لنت ترمزها، پس از مدتی باید تعویض شده و عدم توجه به آن عواقبی به دنبال خواهد داشت. لنت ترمزها به مرور زمان فرسوده شده و پس از گذشت مدتی، علائمی از خود بروز می‌ دهند.

مشاهده این علائم به معنای اتمام لنت بوده و باید آن‌ها را تعویض کنید. علائم زیر، نشان‌دهنده فرارسیدن زمان تعویض لنت ترمز است.

بیشتر بخوانید: نشانه های تعویض لنت ترمز

 

لرزش پدال ترمز

از جمله نشانه‌های مهم جهت تعویض لنت، لرزش پدال ترمز است. با هربار فشردن پدال ترمز این لرزش را حس کرده به خوبی ترمز گرفته نمی‌شود. این علامت به معنای استهلاک لنت بوده و سریعا باید نمونه جدید را جایگزین آن کنید.

نحوه تعویض لنت جلو داستر نیز با مشاهده این علامت به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

 

نامیزان شدن فرمان خودرو

خارج شدن فرمان خودرو از تنظیم نیز، از دیگر نشانه‌های تعویض لنت است. فشردن پدال ترمز و کشیده شدن خودرو به یک سمت، به معنای اتمام لنت و فرسایش آن خواهد بود. البته این موضوع به طور قطع به معنای اتمام لنت نبوده و شاید نشان‌دهنده دلایل دیگری باشد.

اما هنگام مواجه با این مشکل، سلامت لنت‌های خود را مورد بررسی قرار دهید. با انجام این کار خیال شما بابت سلامت لنت‌ها آسوده خواهد بود. بنابراین، با مشاهده نامیزان شدن فرمان خودرو و کشیده‌شدن آن به یک سمت حتما لنت را بررسی کنید.

 

صدای غیرطبیعی هنگام ترمزگیری

در بررسی نحوه تعویض لنت جلو داستر، حتما به صدای لنت‌ها توجه داشته باشید. هنگام ترمزگیری و درصورت مواجه با صدای ناهنجار، این هشدار را جدی بگیرید. تولید صدا هنگام ترمزگیری به معنای فرسودگی و اتمام کامل لنت است.

از همین جهت، باید در مدت زمان کوتاه اقدام به تعویض آن‌ها کنید. در غیر اینصورت، دیسک خودرو با هربار ترمزگیری یک قدم به از کار افتادن نزدیک می‌شود. این مورد، یک آسیب جدی به دیسک وارد کرده و عواقبی مانند تصادف نیز به دنبال دارد.

بنابراین، مواجه با صدای غیرطبیعی هنگام ترمزگیری هشداری جدی جهت تعویض لنت است.

 

فعال شدن چراغ هشدار دهنده

از دیگر علائم در توجه به نحوه تعویض لنت جلو داستر، فعال شدن چراغ هشدار دهنده است. این چراغ زمان تعویض لنت ترمز را به راننده اطلاع‌رسانی کرده و باید سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

اغلب خودروهای قدیمی فاقد این چراغ بوده و افراد از روش‌های دیگری باید به فرسایش لنت پی ببرند.

در این خودروها لنت را باید به طور مداوم مورد بررسی قرار داده و نمونه جدید را جایگزین کنید.

 

افزایش طول عمر لنت

 

عدم ترمزگیری ناگهانی

ترمزگیری ناگهانی، عمر لنت‌ها را به شدت کاهش داده و فرسایش آن را به دنبال دارد. برای مثال، پیش از رسیدن به چراغ قرمز از سرعت خود کاسته و آرام آرام ترمز بگیرید. ترمز ناگهانی یک آفت اساسی برای خودرو و سلامت لنت‌ها محسوب می‌شود.

این کار، فشار بالا به قطعه پراصطکاک خودرو وارد می‌کند.

 

رانندگی ایمن

از رانندگی پرسرعت و فشردن متناوب ترمز اکیدا خودداری کنید. رانندگی پرسرعت، افزایش استهلاک لنت ترمز خودرو را به دنبال خواهد داشت. درصورت رانندگی به صورت تهاجمی یا مسابقه‌ای باید لنت‌های مخصوصی را خریداری کنید.

در نحوه تعویض لنت جلو داستر حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

 

وزن خودرو

وزن خودرو در طول عمر لنت و افزایش استهلاک لنت‌ها تاثیرگذار است. لنت‌ها در خودروهای سنگین در مدت زمان کوتاه خراب خواهند شد. از همین جهت، به منظور افزایش طول عمر لنت‌ها از سنگین کردن آن جلوگیری کنید.

 

نحوه تعویض لنت ترمز داستر

همیشه از دستکش محافظ و عینک ایمنی استفاده کنید.نحوه تعویض لنت جلو داستر در زیر اورده شده است:

1 – چرخ خود را بردارید. …

2 – پیچ پین راهنما را بردارید. …

3 – لنت های ترمز را بردارید. …

4 – دیسک ترمز را بررسی کنید. …

5 – گیره را سفت کنید. …

6 – گریس بزنید. …

7 – لنت های ترمز را نصب کنید. …

8 – لنت ترمز را تست کنید.

بیشتر بخوانید: چطور یک لنت ترمز خوب بخریم؟

 

نتیجه‌گیری نهایی

لنت، در تمام خودروها نقش مهمی داشته و مدت زمان مشخصی در استفاده دارد. این قطعه با بروز علائمی از خود، راننده را از تعویض آن آگاه می‌سازد. بنابراین، با مشاهده این علائم باید جهت بررسی به مکانیکی مراجعه کنید.

درصورت خرابی لنت خودرو را تعویض کرده و باید نمونه جدید جایگزین شود. در مورد نحوه تعویض لنت جلو داستر نیز باید به این موارد توجه داشته باشید.

رنوپخش امیدوار است با خواندن این مطلب اطلاعات لازم در مورد تعویض لنت ترمز داستر  را به دست آورده باشید.

برای خرید محصولات زیر به رنوپخش مراجعه کنید:

لنت جلو تالیسمان

لنت عقب کولیوس نیو

 

 

از طریق شماره تلفن های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.

021-33950976

021-33969813

 

برای ورود به تلگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

برای ورود به اینستاگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

شما اینجا هستید: