۲,۲۹۴ بازدید
0دیدگاه

رنوپخش در این مطلب قصد دارد راه های تشخیص شمع موتور اصلی و تقلبی را بیان کند؛ با ما همراه باشید.

سازندگان خودرو، از موتورهای متفاوتی در محصولات خود بهره می‌گیرند. در موتورهای مختلف با توجه به نوع طراحی، قدرت و توان آن از قطعات متفاوتی استفاده می‌شود.

شمع خودرو، از جمله قطعات مورد طراحی براساس نوع و کاربرد موتور است.این قطعه در خودروهای رنو نیز با توجه به کارکرد آن‌ها مورد طراحی قرار می‌گیرد.

شمع موتور دارای مدت زمان مشخصی در استفاده بوده و جز قطعات مصرفی محسوب می‌شود. شناسایی و خرید نمونه اصل موجود در بازار شمع خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

از همین جهت، باید با تفاوت آن‌ها آشنایی داشته باشید. در ادامه به بررسی تفاوت شمع موتور اصلی و تقلبی می‌پردازیم.

 

معرفی بهترین برند شمع خودرو رنو

امروزه تنوع بالایی از انواع شمع خودرو به بازار عرضه شده است. در این میان، برخی از آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برخی دیگر کیفیت پایینی دارند. به منظور جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای خودروی خود، باید بهترین برند شمع خودرو را خریداری کنید.

از جمله بهترین برند شمع خودرو رنو شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • برند NGK انجیکا ژاپن

  • برند دنسو ژاپن

  • برند بوش آلمان

  • برند اکیوم فرانسه

  • شرکت تورچ چین

  • شرکت نور ایران


با توجه به محل ساخت خودرو و شرکت سازنده شمع متناسب با آن را انتخاب می‌کنند. خرید شمع موتور اصلی از این برندها، کیفیت آن را تضمین خواهد کرد. برای مثال خودروهای آلمانی اغلب شمع‌های برند بوش را مورد استفاده قرار می‌دهند.

سایر برند‌ها به همین ترتیب از شمع‌های متناسب با مدل خودرو استفاده می‌کنند.

 

تفاوت شناسایی شمع اصلی و تقلبی

امروزه، شناسایی شمع اصلی با تقلبی کار بسیار پیچیده و مشکلی است. تمام شرکت‌های معتبر تولیدکننده شمع خودرو، اثری از خود در محصولات تولید به جای می‌گذارند.

افراد حرفه‌ای در این زمینه با مشاهده شمع اصل و تقلبی سریعا آن‌ها را از یکدیگر تشخیص می‌دهند.

در ادامه چند نکته جهت شناسایی شمع اصلی و تقلبی را بررسی می‌کنیم:

 

1- دقت تولید شمع

در شمع موتور اصلی NGK، رزوه‌ها کاملا منظم بوده و بدون خوردگی و ضرب‌دیدگی هستند. این قطعه الکترود منفی شکیل و خم‌شده با زاویه‌ای مشخص دارد. خال بالای پلاتینیوم نیز کاملا دقیق و در مرکز الکترور قرار گرفته است.

 

2- الکترود و آبکاری شمع

سوزن شمع NGK اصل به صورت ثابت در جای خود قرار گرفته است. آبکاری این شمع توسط ترکیبات فلزی خاص و به‌صورت چند لایه صورت می‌گیرد. آبکاری جهت جلوگیری از گریپاژ و جلوگیری از پوسیدگی آن انجام می‌شود.

از همین جهت، این موضوع از اهمیت بالایی در شمع‌های اصلی برخوردار است.

 

3- چینی و اتصال آن

چینی شمع‌های اصلی ساخته شده از آلومینیوم و سیلیکات مرغوب است. در شمع موتور اصلی ولتاژ بالا از این مسیر عبور کرده که نشان‌دهنده اهمیت بالای این مساله خواهد بود.

رنگ چینی اصلی این قطعه روشن بوده و دندانه‌های منظم و دقیقی دارد. محل اتصال آن‌ها نیز چسب خمیری بوده که به عنوان نشتی‌گیر و محافظ عمل می‌کند. شمع موتورهای تقلبی فاقد این خمیر هستند.

 

4- ترمینال شمع

ترمینال یا محل اتصال وایر از جمله قطعات اصلی و مهم در شمع‌ها هستند. رسانایی بالا در کنار مقاومت کم از جمله خصوصیات اجباری این قطعه است. این موضوع، تولیدکنندگان را به استفاده از آلیاژ مرغوب در تولید ترمینال وادار می‌کند.

در شمع‌های تقلبی این موضوع اهمیت نداشته و از یک فلز رسانای معمولی استفاده می‌شود.

 

5- حک عدد برروی جعبه

در شمع موتور اصلی عدد برروی در جعبه اصلی حک می‌شود. این عدد رمزی مهم جهت تشخیص تفاوت شمع اصلی با تقلبی خواهد بود. این کد سری تولید را بازگو کرده که تا همین اواخر در نمونه‌های تقلبی وجود نداشت.

اما با اندکی توجه به عدد موردنظر متوجه کلک تولیدکنندگان شمع موتور تقلبی خواهید شد.

از دیگر تفاوت‌ها و روش‌های تشخیص شمع اصلی با تقلبی شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • تفاوت وزن

  • کارتن مادر

  • نوار مخصوص داخل کارتن مادر

بیشتر بخوانید: علت سیاه شدن شمع موتور در خودرو های رنو

نتیجه‌گیری نهایی

شمع موتور از جمله قطعات مهم در سیستم موتور خودرو محسوب می‌شود. این قطعه عملکرد مهمی داشته که از مدت زمان مشخصی در استفاده برخوردار است. امروزه تنوع بالایی از انواع شمع موتور به بازار عرضه می‌شود.

شناسایی شمع موتور اصلی با تقلبی این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. مطالعه موارد فوق به شما در شناسایی نمونه اصل این قطعه کمک می‌کند.

رنوپخش امیدوار است با خواندن این مطلب اطلاعات مورد نیاز در مورد راه های تشخیص شمع موتور اصلی و تقلبی را به دست آورده باشید.

جهت خرید این محصول همین حالا از طریق سایت رنوپخش اقدام به ثبت سفارش کنید.

 

 

از طریق شماره تلفن های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.

021-33950976

021-33969813

برای ورود به تلگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

برای ورود به اینستاگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

شما اینجا هستید: