بی توجهی  به تعویض روغن

روغن عامل اصلی حیات موتور خودرو میباشد وتوسط سازنده خودرو یک زمان بندی  برای تعویض روغن  مشخص شده است  که  اگر روغن را به طور منظم در زما تع نشده عوض نکنید، به مرور زمان موتور خودروی شما نابود میشود..

استفاده از روغن مناسب برای موتور خودروی شما ضروری است. امروزه بسیاری از سازندگان خودرو برای حفظ نهایت عملکرد خودرو و مصرف سوخت بهینه، استفاده از روغن سینتتیک را در خودروهای خود ضروری می دانند..

عدم توجه به نشتی روغن

هنگامی که که نشتی روغن زیاد باشد  مشکلی که پیش می‌آید عدم روغن‌کاری قطعات فلزی موتور است که باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد.هنگامی که  نشتی‌های کوچک‌تر به وجود می‌آیند،منجر به مشکلاتی مانند خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوش‌های سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان میشود..

نادیده گرفتن روشن‌شدن چراغ اخطار روغن

زمانی که این چراغ روشن می‌شود یعنی موتور درحال آسیب‌ دیدن است. این چراغ زمانی روشن می‌شود که روغن کافی در موتور نباشد و یا فشار روغن بیش از حد پایین یا بالا باشد. اگر این چراغ روشن باشد باید خودروی خود را فورا برای تشخیص عیب نزد متخصص ببرید..

غفلت از سیستم خنک‌‌کننده

.بیشتر مالکان خودرو و حتی برخی از تعمیرگاه‌ها تاهنگامی  که مشکلی در سیستم خنک‌کننده ایجاد نشود به آن رسیدگی نمی‌کنند. این کار باعث کاهش عمر قطعاتی می‌شود که مایع سیستم خنک‌کننده داخل آنها در جریان است.

داغ‌ شدن بیش از حد موتور، یکی از علایم کم‌بودن مایع خنک‌کننده در خودروی شماست.

گرفتگی در مجاری سیستم خنک‌کننده، کاهش مایع خنک‌کننده درون سیستم و از کارافتادن فن‌های برقی رادیاتور ممکن است به بالارفتن بیش‌از‌حد دمای موتور منتهی شود..

 

ورود بیش‌ از حد آب به داخل موتور

رانندگی زمان طوفان و باران شدید ممکن است به موتور خودروی شما آسیب برساند. منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا را به موتور می‌رساند. اگر آب از مسیر منیفولد ورودی وارد موتور شود احتمال دارد باعث کج‌شدن شاتون‌های موتور شود.

اگر مقدار آب ورودی به اندازه کافی زیاد باشد با عبور از مجاری منیفولد ورودی به داخل محفظه‌های احتراق که شمع‌های موتور آنجا هستند راه پیدا می‌کند.و منجر به نابودی موتور خودروی شما میشود

#موتور خودرو#نگهداری موتور خودرو# موتور رنو#نگهداری موتور رنو

شما اینجا هستید: