رنوپخش در این مطلب قصد دارد در مورد تعویض تسمه تایم شما عزیزان را راهنمایی کند.

خودرو متشکل از اجزای متفاوتی بوده که هریک در راستای بهبود حرکت یا ایست خودرو فعالیت می‌کنند. برخی از این قطعات از طول عمر مشخصی در استفاده برخوردار هستند. پس از گذشت مدتی این قطعات دچار فرسایش شده و باید سریعا تعویض شوند.

تسمه تایم از جمله قطعات اتومبیل با طول عمر مشخص محسوب می‌شود. این قطعه در تمام خودروها مشترک بوده و رنو ساندرو از جمله آن‌ها است. تسمه تایم در این خودرو اهمیت بالایی داشته و عملکرد خودرو در حرکت را بهبود می‌بخشد.

در خودروی ساندرو نیز تسمه تایم دارای عمر مشخصی بوده که در ادامه به بررسی تسمه تایم ساندرو می‌پردازیم.

 

تسمه تایم چیست؟

از جمله اجزای مهم از زمان گذشته تاکنون تسمه تایم یا تسمه تایمینگ است. هماهنگ‌سازی سرعت گردش میل سوپاپ و میل لنگ وظیفه اصلی تسمه تایم محسوب می‌شود. این وظیقه درون موتورهای احتراقی درون سوز و داخل محفظه صورت می‌گیرد.

میل سوپاپ نیز از جمله قطعات موجود در موتور بوده که وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ را برعهده دارد. تسمه تایم با اتصال میل لنگ به سوپاپ، منجر به کنترل زمان باز و بسته شدن دریچه سوپاپ می‌شود.

این قطعه جز قطعات مهم در آغاز عمل اصلی موتور یعنی مکش، تراکم، احتراق و تخلیه گاز قرار می‌گیرد. محل نصب تسمه تایم ساندرو نیز بسیار مهم بوده و عدم توجه به آن اختلالاتی در عمکرد موتور ایجاد می‌کند.

بنابراین، تسمه تایم و عملکرد آن در خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

عمر مفید تسمه تایم ساندرو

اغلب خودروسازان از تسمه تایم پلاستیکی در تولید اتومبیل‌ها استفاده می‌کنند. در خودروی رنو ساندرو، هر چند وقت یکبار، تسمه تایم آن را مورد بررسی قرار دهید. متخصصان در نمایندگی‌های مربوطه به خوبی تسمه تایم خودروی شما را مورد بررسی قرار خواهند داد.

عمر مفید برای رنو ساندرو و ساندرو استپ وی، حدود 60 هزار کیلومتر تخمین می‌شود. البته، علائم یا نوع عملکرد خودرو را نیز باید درنظر داشته باشید. تسمه تایم ساندرو در برخی موارد پیش از رسیدن زمان موعد دچار مشکل می‌شود.

از همین جهت، با مشاهده برخی علائم باید فورا به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید.

 

پارگی تسمه تایم ساندرو

از جمله دلایل مهم جهت مراجعه به نمایندگی به منظور بررسی تسمه تایم، عدم پارگی آن است. پارگی تسمه تایم خسارات مالی و جانی بسیاری به دنبال خواهد داشت. تسمه تایم پس از مدتی کارکرد مستهلک شده و عدم توجه به آن منجر به پارگی می‌شود.

پارگی تسمه، تنظیم زمان حرکت سوپاپ و پیستون را به هم می‌ریزد. خم شدن سوپاپ، آسیب به سیلندر، آسیب پیستون، دیواره سیلندر و غیره از دیگر خطرات پارگی تسمه تایم ساندرو هستند.

 

تسمه تایم اصلی رنو ساندرو

جهت تعویض تسمه تایم رنو ساندرو، به نمایندگان مجاز این شرکت مراجعه کنید. در تعویض تسمه تایم حتما به کیت تسمه تایم شامل هرزگرد و سایر متعلقات آن توجه داشته باشید. تمام این قطعات باید به صورت کامل مورد تعویض قرار بگیرند.

درصورت عدم دسترسی به نمایندگی‌های مجاز نیز تسمه تایم اصلی را خریداری کنید. بهره‌گیری از نمونه‌های تقلبی ارزان‌تر بوده اما عملکرد خودرو را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. به علاوه، هزینه‌ها در صورت خرید تسمه تایم تقلبی افزایش می‌یابد.

جهت خرید تسمه تایم اصلی رنو ساندرو به نکات زیر توجه کنید. در این صورت شناسایی نمونه اصل تسمه تایم ساندرو برای شما آسان‌تر خواهد بود.

  • توجه به بسته‌بندی محصولات رنو و ترتیب قرارگرفتن نوشته‌ها به صورت انگلیسی و فرانسوی

  • برچسب‌های امنیتی رنو ک برای هر محصول به صورت منحصر به فرد تولید می‌شود. این نوع برچسب قابل کپی برداری نبوده و در ساخت تکنولوژی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


فروشگاه اینترنتی رنوپخش، عرضه کننده انواع قطعات یدکی اصل خودروهای رنو است. این فروشگاه محصولات خود را به شرکت اصالت و کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. رنوپخش بازار بزرگ اینترنتی بوده که امکان خرید از آن بسیار آسان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: زمان تعویض تسمه تایم ال نود

 

نتیجه‌گیری نهایی

خودرو متشکل از قطعات مختلفی بوده که تسمه تایم از جمله آن‌ها است. این قطعه وظیفه مهمی در موتور اتومبیل و بهبود حرکت آن ایفا می‌کند. تسمه تایم دارای مدت زمان مشخصی در استفاده بوده و پس از مدتی باید تعویض شود.

عدم توجه به سلامت این قطعه و تعویض به موقع آن، مشکلاتی به بار می‌آورد. بنابراین، با خرید نمونه اصل این قطعه و مراجعه به نمایندگی‌های مجاز جهت تعویض از بروز این مشکلات جلوگیری می‌شود.

رنوپخش امیدوار است با خواندن این مطلب اطلاعات مورد نیاز در مورد تعویض تسمه تایم را به دست آورده باشید.

 

از طریق شماره تلفن های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.

021-33950976

021-33969813

برای ورود به تلگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

برای ورود به اینستاگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

شما اینجا هستید: