۵,۱۱۱ بازدید
0دیدگاه

رنوپخش در این مطلب قصد دارد نحوه تعویض دسته موتور ال90 را به شما آموزش دهد.

خودرو از اجزای متفاوتی تشکیل شده که هریک از آن‌ها منجر به بهبود حرکت اتومبیل می‌شوند. این اجزا مانند پازل به یکدیگر متصل بوده و هدفی واحد را دنبال می‌کنند.

موتور، جز سیستم‌های اصلی در تمام خودروها است. این قسمت باید همیشه در سلامت کامل بوده که به بهترین شکل قادر به فعالیت باشد.

موتور خودرو به تنهایی از سیستم و اجزای متفاوتی تشکیل شده است. دسته موتور از جمله اجزای مهم در قسمت موتور خودرو محسوب می‌شود.

سلامت دسته موتور اهمیت بالایی داشته و وظایف مهمی برعهده دارد. درصورت بروز علائم خرابی باید سریعا نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید. در ادامه نحوه تعویض دسته موتور ال90 را بررسی می‌کنیم.

 

دسته موتور چیست؟

پیش از پرداختن به مبحث نحوه تعویض دسته موتور ابتدا این قطعه را به طور کامل معرفی می‌کنیم. دسته موتور متشکل از فلز، لاستیک کاشتنی، جک روغنی یا فنر است.

این قطعه گیربکس و پیشرانه را به شاسی خودرو متصل می‌کند. خنثی سازی تکان و ضربات وارده از جاده از جمله وظایف این قطعه است.

دسته موتور تقریبا در تمام خودروهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرابی یا نبود این قطعه تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت. دسته موتور وزن موتور و گیربکس را تحمل کرده و تعادل میان آن‌ها را حفظ می‌کند.

سلامت این قطعه را باید درنظر داشته و آشنایی با نحوه تعویض دسته موتور ال90 اهمیت بالایی دارد. دسته موتور انواع مختلفی داشته و هریک از آن‌ها از خصوصیاتی برخوردار هستند.

 

انواع دسته موتور

دسته موتور ال90

 

هنگام تعویض دسته موتور باید با انواع این قطعه آشنایی داشته باشید. امروزه دسته موتور در دو نوع لاستیکی و هیدرولیکی در بازار موجود است.

دسته موتور لاستیکی دارای دو صفحه فلزی بوده که اتصال آن به دو قسمت صورت می‌گیرد. یک قسمت به گیربکس متصل شده و قسمت دیگر به شاسی اتومبیل اتصال می‌یابد.

در میان این دو قطعه از موادی با جنس پلاستیک همراه با عمر بالا استفاده می‌شود.

این جنس بهترین کارایی را برای خودروساز و مصرف‌کننده دارد. در بررسی نحوه تعویض دسته موتور ال نود باید به انواع آن توجه داشته باشید.

دسته موتور هیدرولیکی نیز خاصیت ارتجاعی بالایی داشته و ضربات تعدیلی وارده بر خودرو را مهار می‌کند. دسته موتور هیدرولیکی در خودروهایی با موتور توربوشارژ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: عمر مفید دسته موتور

 

نحوه تعویض دسته موتور

دسته موتور دارای مدت زمان مشخصی در استفاده است. عمر مفید این قطعه بین 5 تا ده سال بوده اما نحوه نگهداری از آن اهمیت بالایی دارد.

در برخی موارد عمر دسته موتور سریع‌تر از زمان گزارش شده با پایان می‌رسد. این قطعه درصورت خرابی با بروز علائمی راننده را از آن آگاه می‌سازد.

علائمی مانند سروصدای اضافی، لرزش و غیره از جمله آن‌ها هستند. نحوه تعویض دسته موتور ال90 شامل موارد زیر می‌شود:

 

 

بررسی فاصله

پیش از تلاش جهت بالا بردن موتور فاصله آن در برابر فایروال را بررسی کنید. از پارگی شیلنگ‌های رادیاتور، چین خوردگی AC و ترک درپوش توزیع‌کننده باید اجتناب شود.

 

محکم کردن موتور روی جک

موتور را روی جک توسط بلوک‌های مختلف چوب مستحکم کنید. هرگز به طور مستقیم به موتور روغن نزده زیرا دچار آسیب می‌شود.

باز کردن موتور از پیچ و مهره

در این مرحله موتور را از پیچ‌های پایه باز کنید. این مراحل شاید طولانی بوده اما منجر به تعویض درست دسته موتور می‌شود.

نحوه تعویض دسته موتور ال90 با طی این مراحل آسان خواهد بود. پس از باز کردن پیچ و مهره‌ها، پیچ‌های اتصال به قاب را باز کنید.

 

بالا بردن موتور

در مرحله 5 پس از باز کردن پیچ و اتصالات موتور را کم کم بالا ببرید. پس از بالا بردن موتور پایه موتور را برداشته و آن را خارج کنید.

 

مقایسه پایه موتورها

پس از جداسازی پایه موتورها، پایه موتور قدیمی و جدید را با یکدیگر مقایسه کنید. هرگونه سپر حرارتی یا قطره‌ای باید به پایه جدید انتقال یابد.

 

هم ترازی پیچ و مهره‌های اتصال

قبل از پایین آوردن موتور، پیچ‌هایی که  متصل به قاب هستند را ببندید. این تراز قابلیت نصب دسته موتور جدید را آسان می‌کند. نحوه تعویض دسته موتور ال90 دشواری چندانی نخواهد داشت.

 

سفت کردن پیچ‌ها

در این مرحله موتور را پایین آورده و تمام پیچ‌های مربوطه را کاملا سفت کنید. به این ترتیب دسته موتور خودروی ال90 تعویض خواهد شد.

 

نکات فنی تعویض دسته موتور

دسته موتور

تمام نکات مربوط به تعویض دسته موتور باید مرحله به مرحله صورت بگیرد. دسته موتور قطعه‌ای حساس بوده و عدم اتصال درست آن کارکرد را با مشکل مواجه می‌کند.

عدم عملکرد درست دسته موتور عواقب جبران ناپذیری برای خودرو به دنبال دارد.

در تعویض دسته موتور به مراکز و تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید. متخصصان با بررسی و تشخیص درست دسته موتور را به بهترین شکل تعویض خواهند کرد.

در نحوه تعویض دسته موتور ال90  اجرت تعویض آن نیز باید به نرخ مصوب پرداخت شود.

 

علائم خرابی دسته موتور

دسته موتور ال90 همگام خرابی علائمی از خود بروز می‌دهد. رانندگی غیر اصولی و ناایمن نه تنها بر دسته موتور، بلکه بر تمام قسمت‌های خودرو موثر خواهد بود.

از همین جهت، این قطعه دچار خرابی شده و باید مورد تعویض قرار گیرد. از جمله علائم خرابی مربوط به دسته موتور شامل موارد زیر می‌شود.

        • سروصدای اضافی و بیش از حد

        • لرزش خودرو

        • عدم انطباق

        • شلنگ‌های شکسته تسمه و رادیاتور

        • آسیب رسانی به موتور

 

بیشتر بخوانید: نشانه های خرابی دسته موتور؟

نتیجه‌گیری نهایی

دسته موتور یکی از قطعات مهم و اساسی در خودرو محسوب می‌شود. عملکرد این قطعه درصورت خرابی، سایر اجزای اتومبیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دسته موتور از جمله قطعات مصرفی بوده که پس از مدتی استفاده باید تعویض شود. این قطعه در تمام خودروها وجود داشته که ال90 یکی از آن‌ها است.

نحوه تعویض دسته موتور ال90  و آشنایی با نکات آن اهمیت بالایی دارد. جهت خرید دسته موتور ال90 به سایت رنوپخش مراجعه کنید.

برای خرید دسته موتور بالا سمت راست ال90 اینجا کلیک کنید.

برای خرید دسته موتور پایین اسکالا و دسته موتور بالا راست ساندرو به لینک آن مراجعه فرمایید.

 

از طریق شماره تلفن های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.

021-33950976

021-33969813

 

برای ورود به تلگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

برای ورود به اینستاگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

 

شما اینجا هستید: