۲,۷۴۷ بازدید
0دیدگاه

رنوپخش در این مطلب قصد دارد به سوال عمر مفید دسته موتور پاسخ دهد؛ با ما همراه باشید.

ماهیت عملکرد موتورهای داخلی در خودروها منجر به ایجاد ارتعاشات می‌شود. این ارتعاشات درصورت عدم مهار به کابین انتقال یافته که برای سرنشینان آزاردهنده خواهد بود.

به منظور کاهش ارتعاشات حاصل از عملکرد موتور قطعه در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه با عنوان دسته موتور در بازار شناخته می‌شود.

این قطعه وزن موتور اتومبیل را تحمل کرده و ارتعاشات ناشی از احتراق سوخت را جذب می‌کند. سلامت دسته موتور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عدم توجه به آن خسارات جبران‌ناپذیری رقم می‌زند.

 

خرابی دسته موتور در خودروهای رنو

دسته موتور در تمام خودروها قرار گرفته و نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. لرزش خودرو، افزایش دور موتور هنگام سرعت‌گیری و عدم تنظیم از جمله دلایل خرابی دسته موتور هستند.

دسته موتور ها به طور کلی به دو نوع لاستیکی و هیدرولیکی تقسیم می‌شوند. خرابی دسته موتور در نمونه لاستیکی با علائم لرزش و تکان‌های زیاد موتور و گیربکس خواهد بود.

در نمونه هیدرولیکی نیز نشت روغن علامتی به منزله خرابی دسته موتور خودروهای رنو است.

عمر دسته موتور با مشاهده این موارد به منزله پایان آن خواهد بود. ایجاد صدا هنگام عبور از سرعت‌گیر، تعویض دنده یا نیم کلاچ از دیگر علائم خرابی دسته موتور هستند.

 

محل قرارگرفتن دسته موتور در خودروهای رنو

دسته موتور رنو

 

در اغلب خودروهای رنو از سه دسته موتور جهت نصب موتور و گیربکس بر بدنه خودرو استفاده می‌شود. این قطعه در قسمت جلو سمت راست، قسمت چپ زیر باتری و زیر خودرو قرار می‌گیرد.

تمام دسته موتورها وظیفه نگهداری موتور خودرو را دارند. اما به طور کلی، دسته موتور میان موتور و شاسی یا بین گیربکس و شاسی اتومبیل است.

در بررسی عمر دسته موتور آشنایی با محل قرارگیری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. محل قرارگیری این قطعه تقریبا در اغلب خودروهای رنو یکسان خواهد بود.

هنگام بررسی سلامت دسته موتور باید موارد فوق را درنظر داشته تا با محل نصب آن آشنایی داشته باشید. در این صورت شناسایی سلامت این قطعه آسان شده و سخت نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: نشانه های پارگی دسته موتور

 

دلایل پارگی دسته موتور در خودروهای رنو

دلایل بسیاری بر پارگی این قطعه مهم در خودروهای رنو تاثیرگذار خواهند بود. پارگی دسته موتور بر نحوه عملکرد خودرو موثر بوده و علائمی از خود نشان می‌دهد.

درصورت مشاهده این علائم باید سریعا به نزدیک‌ترین مرکز مراجعه کرده و نسبت به تعویض آن اقدام کنید. عمر دسته موتور با توجه به موارد زیر به سرعت پایان خواهد یافت:

 

1- فشار بیش از حد به دسته موتور

نخستین عامل تاثیرگذار بر پارگی دسته موتور، فشار بالا به آن است. این عامل ناشی از دلایل بسیاری مانند سرعت‌گیر غیراستاندارد و عبور از مسیرهای ناهموار در طولانی مدت خواهد بود.

رانندگان هوشیار باید تا حد امکان از عبور از این مسیرها اجتناب کنند. هنگام عبور از سرعت‌گیرها سرعت خودرو را کاهش داده و درصورت مواجه با مسیر ناهموار تغییر مسیر دهید.

در غیر اینصورت دسته موتور ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و دچار آسیب می‌شوند.

 

2- جنس نامرغوب دسته موتور

عامل بعدی در خرابی این قطعه جنس نامرغوب است. عمر دسته موتور در نمونه‌های بی کیفیت پایین بوده و پس از مدت کوتاه استفاده دچار مشکل می‌شوند.

هنگام خرید دسته موتور برای خودروهای رنو قناعت را کنار گذاشته و جنسی مرغوب خریداری کنید. جهت جلوگیری از خرید نمونه نامرغوب این قطعه مراکز معتبر را درنظر داشته باشید.

نمایندگی‌های انحصاری فروش قطعات رنو اجناس را با ضمانت به مشتریان عرضه می‌کنند.

 

3- عدم تنظیم دسته موتور

از دیگر دلایل پارگی دسته موتور، عدم تنظیم آن در خودروهای رنو است. حفظ تعادل میان موتور و گیربکس از جمله وظایف دسته موتور محسوب می‌شود.

از همین جهت، عدم تنظیم آن بر پارگی دسته موتور تاثیر بالایی خواهد داشت. عمر دسته موتور نیز در این شرایط کاهش می‌یابد.

جهت تعمیر یا تعویض این قطعه تعمیرکاران و تکنسین‌های حرفه‌ای بروید. درصورت عدم تنظیم درست دسته موتور، این قطعه با اندکی فشار و ضربه دچار آسیب می‌شود. به این ترتیب باید قطعه را تعویض و نمونه جدید جایگزین آن کنید.

 

4- رانندگی غیر اصولی

رانندگی غیر اصولی نیز از دیگر دلایل ناشی از پارگی دسته موتور خواهد بود. تیک آف‌های شدید، شتاب‌گیری مداوم، پیچ‌های شدید، عبور از پستی بلندی و غیره از جمله موارد رانندگی غیر اصولی هستند.

عمر دسته موتور با رانندگی غیر اصولی و ناایمن کاهش می‌یابد. انجام این موارد تکان خوردن موتور و لرزش‌های شدید آن را به دنبال دارد.

 

عمر مفید دسته موتور رنو

عمر مفید دسته موتور

 

دسته موتور رنو نیز از جمله قطعات مصرفی بوده که هر چند وقت یکبار باید تعویض شود. بررسی مداوم این قطعه به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از خرابی آن اهمیت بالایی دارد.

عمر مفید دسته موتور در خودروهای رنو بین 5 تا 7 سال گزارش شده است. پس از اتمام این مدت زمان باید دسته موتور را بررسی کنید.

اما در برخی موارد با توجه به دلایل پارگی دسته موتور، عمر آن از حد استاندارد کاهش می‌یابد. در این شرایط باید زودتر این قطعه را تعویض کرد.

با رعایت اصول نگهداری صحیح عمر مفید دسته موتور در حالت معمولی خود خواهد بود. اما عوامل بسیاری در کاهش عمر آن موثر بوده که باید از انجام آن‌ها اجتناب کنید.

 

نتیجه‌گیری نهایی

دسته موتور از جمله قطعات مهم در خودرو بوده که تعادل موتور و گیربکس را ایجاد می‌کند. این قطعه درصورت عدم رعایت برخی موارد دچار آسیب و پارگی می‌شود.

از همین جهت، عمر دسته موتور کاهش یافته و باید قطعه‌ای جدید جایگزینه آن گردد. جهت خرید این قطعه به مراکز و نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید.

فروشگاه رنوپخش عرضه‌کننده انواع قطعات رنو بوده و دسته موتور را با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند.

برای خرید دسته موتور بالا راست تالیسمان و دسته موتور پایین داستر به لینک آن مراجعه فرمایید.

 

 

از طریق شماره تلفن های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.

021-33950976

021-33969813

برای ورود به تلگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

برای ورود به اینستاگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

شما اینجا هستید: