رنوپخش در این مطلب قصد دارد شما عزیزان را در مورد مهم ترین نشانه های تعویض لنت ترمز راهنمایی کند؛ با ما همراه باشید.

مانند تمام قطعات یدکی که در خودرو دارای مصرف می باشند، لنت های ترمز نیز دارای تاریخ مصرف می باشند و تا زمان مشخصی می توان از آن ها استفاده کرد.

قطعا هر فردی از اهمیت سلامت و کارکرد لنت های ترمز آگاه می باشد و به همین منظور افراد زمانی که متوجه می شوند زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است اقدام به تعویض این قطعه اساسی در سیستم ترمز خودرو می کنند.

در این مقاله از (رنو پخش) ارائه کننده قطعات یدکی رنو با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، قصد داریم به 6 نشانه تعویض لنت ترمز اشاره کنیم.

قطعا با مشاهده این نشانه ها شما باید در سریع ترین زمان به تعمیرکاران مراجعه کنید و به بررسی لنت های ترمز خودرو خود بپردازید.اگر قصد خرید لنت ترمز را دارید با رنو پخش در ارتباط باشید.

 

عملکرد لنت ترمز چه گونه است؟

اکثر خودروهای مدرن دارای ترمز در هر چهار چرخ هستند که توسط یک سیستم هیدرولیک کار می کنند. ترمزها ممکن است از نوع دیسکی یا درام باشند.

ترمزهای جلو نسبت به ترمزهای عقب نقش بیشتری در توقف خودرو دارند، زیرا ترمز باعث می شود وزن خودرو به سمت جلو به چرخ های جلو برود.

بنابراین، بسیاری از خودروها دارای ترمزهای دیسکی هستند که عموماً کارآمدتر هستند، در جلو و ترمزهای طبلی در عقب.

سیستم های ترمز تمام دیسکی در برخی خودروهای گران قیمت یا با کارایی بالا و سیستم های تمام درام در برخی خودروهای قدیمی یا کوچکتر استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکاتی که از لنت ترمز خودرو باید بدانید

 

نشانه های تعویض لنت ترمز خودرو های رنو

برخی از این موارد ممکن است که به چشم نیایند و افراد دقت زیادی به آن نداشته باشند و به سادگی از کنار آن رد شوند اما با بررسی این عوامل دیگر نگرانی از بابت به اتمام رسیدن لنت ترمز و اتفاقات در پی آن را نخواهید داشت.

 

1-بررسی ضخامت لنت ترمز

مشاهده و بررسی اندازه لنت ترمز و گوش کردن به صدای لنت ترمز هنگام استفاده از سیستم ترمز خودرو جزو روش هایی می باشد که به منظور بررسی میزان فرسودگی لنت ترمز بر روی دیسک ترمز انجام می شود.

با مشاهده توسط چشم به لنت های ترمز که فاصله بین میله های چرخ قرار دارند می توانید میزان فرسایش و سایش لنت ترمز را مشاهده کنید.

لنت‌های بیرونی بر دیسک ترمز یا دیسک چرخ فشار می‌آورند. ضخامت لنت ترمز باید حداقل ۱۰ میلی متر باشد و اگر کمتر از این مقدار باشد باید نسبت به تعویض آن با لنت جدید اقدام نمایید.

 

2-گوش کردن به صدای لنت هنگام استفاده از ترمز

احتمالا شما نیز هنگام ترمز گرفتن صدای جیغ یا ناله گوش خراشی را در خودروهای مختلف شنیده اید؛ در واقع این صدا از یک لایه فلزی می باشد که به منظور هشدار فرسوده شدن لنت ترمز به روی این قطعه قرار گرفته اند.

البته در برخی مواقع به دلیل شست و شو یا وجود رطوبت، یک لایه از زنگ یا رطوبت بر روی لنت ترمز قرار می گیرد به همین منظور ایجاد صدا در این حالت طبیعی است.

وقتی دیسک زنگ زده باشد یا یک لایه رطوبت بر روی آن قرار گرفته باشد شما با اولین ترمز، صدای گوش خراشی را خواهید شنید که بر اثر فشار پدها روی دیسک زنگ زده است.

تا زمانی که زنگ‌ها و رطوبت از روی دیسک چرخ پاک شوند این صدای گوش خراش شنیده خواهد شد.

 

3-کاهش کیفیت ترمزگیری

احتمالا برای شما این اتفاق پیش آمده باشد که با فشردن پدال ترمز، این قطعه سریعا اقدام به کاهش سرعت خودرو نمی کند و شما باید پدال را تا انتها نگه دارید. 

این حالت نشان دهنده یک نشتی در سیستم خودرو شما می باشد که ممکن است این نشتی در در محفظه ترمز یا نشت روغن ترمز باشد.

زمانی که ماشین شما پارک شده است و  مقداری روغن ترمز بر روی زمین مشاهده کرده‌اید این یک هشدار به منظور نشت روغن ترمز است.

 

4-کشش فرمان

یکی از 6 نشانه تعویض لنت ترمز که باید توجه ویژه ای به آن کرد، کشش فرمان هنگام گرفتن ترمز می باشد.

اگر خودروی شما هنگام استفاده از سیستم ترمز خودرو، به یک طرف کشیده می شود و به اصطلاح فرمان کشش دارد، می تواند یک نشانه باشد برای این موضوع که لنت های ترمز شما به صورت نامتقارن خورده شده اند.

یا ممکن است یک ماده خارجی در روغن ترمز وجود داشته باشد. در این حالت خودرو شما نیاز اساسی به تعویض یا تعمیر لنت ترمز دارد.

 

5-ساییدگی همراه با صدای خر خر

خرخر کردن هنگام ترمز گرفتن به این معنی است که پدهای لنت ترمز به طور کامل مصرف شده اند و به احتمال زیاد این خوردگی فراتر از آن است که بتوان با تعویض این مشکل را حل کرد.

ساییدگی یا صدای خرخر در اثر تماس دو قطعه فلز لنت ترمز و دیسک چرخ تولید شده که می‌تواند باعث خط افتادن یا خراشیدگی دیسک خودرو شود و یک سطح ناهموار ایجاد کند.

در این شرایط ممکن است که شما دیسک ترمز را بتراشید و یا حتی اقدام به تعویض این دیسک ها کنید.

 

6-لرزش

ارتعاش (لرزش) پدال پدال ترمز به معنای تاب داشتن دیسک یا زمان تعویض لنت ترمز است.

البته این نشانه می تواند به منظور بالانس نبودن خودروی شما نیز باشد.

اگر لرزش پدال خودرو در طی ترمزگیری (زمانی که خودرو ترمز ضد قفل ندارد) رخ دهد نشانه دیسک چرخ تابدار است.

تابدار شدن دیسک‌ها به دلیل ترمزگیری‌های شدید در مدت زمان طولانی است مثل زمانی که از سراشیبی کوه پایین می آیید یا زمانی که چیزی را یدک می‌کشید، در واقع دمای دیسک در چنین شرایطی بالا رفته و تابدار شدن آن را به وجود می‌آورد. 

لرزش های به وجود آمده به این دلیل هستند که پدهای ترمز توانایی گرفتن و کارکرد ترمز را به طور یکسان ندارند.

بیشتر بخوانید: تفاوت لنت ترمز جلو و عقب

 

تعویض لنت ترمز ال نود چه قدر طول میکشد؟

در صورت داشتن تجربه تعمیرات اولیه، تعویض لنت ترمز در 4 ساعت انجام می شود. تعویض لنت ترمز جلو ساده تر از تعویض ترمزهای دیسکی عقب است و اگر تجربه انجام تعمیرات اولیه را داشته باشید این کار حدود 4 ساعت طول می کشد.

برای خرید لنت ترمز جلو ال نود به رنو پخش مراجعه فرمایید.

رنوپخش امیدوار است با خواندن این مطلب اطلاعات مورد نیاز در مورد مهم ترین نشانه های تعویض لنت ترمز را به دست آورده باشید.

 

از طریق شماره تلفن های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.

021-33950976

021-33969813

 

برای ورود به تلگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

برای ورود به اینستاگرام رنوپخش اینجا را لمس کنید.

شما اینجا هستید: