شرکت رنو قصد دارد با مدل کاجار موقعیت قدرتمند خود در بخش کراس‌اوورهای کامپکت را حفظ کند و در مدل 2019 این خودرو اقدام به تغییر در ظاهر مدل آن کرده است. طی این فرایند در نمای جلو و عقب کاجار تغییراتی جزئی صورت گرفته که شامل جلوپنجرهٔ عریض‌تر با تریم کرومی و سپرهای جدید می‌شود.همچنین، گرافیک داخلی چراغ‌های جلو هم تغییراتی داشته است اما هنوز درون آن‌ها طرح C شکل که امضای رنو در همهٔ محصولاتش است، دیده می‌شود.

در کاجار مدل 2019 چراغ‌های مه شکن LED درون قاب مستطیل شکلی قرار گرفته‌است و چراغ‌های دنده‌عقب و مه شکن عقب هم بروز شده‌اند. برای این کراس‌اوور کامپکت همچنین امکان انتخاب از بین سه رنگ جدید سبز، آبی و خاکستری و همین‌طور دو طرح رینگ جدید در اندازه‌های 17 و 19 اینچی هم فراهم شده است درحالی‌که در تیپ‌های بالایی آن آنتن کوسه‌ای نیز ارائه می‌گردد.

کابین این مدل جدید خودرو کاجار با استفاده از یک صفحه‌نمایش هفت اینچی جدید که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی R-Link 2 را ارائه می‌کند بروز شده است. و بخش کنترل سیستم تهویه طراحی مدرن‌تری پیدا کرده، در اطراف دریچه‌های تهویه، کنسول مرکزی و دستگیرهٔ درها تریم کروم ساتن کار شده و درب راننده به کنترلرهای جدیدی برای پنجره‌ها و آینه‌ها مجهز شده است.

در مدل کاجار جدید صندلی‌ها بصورت باز طراحی شده‌است که راحتی بیشتری دارد و در سفرهای طولانی از خستگی جلوگیری می‌کنند. دیگر تغییرات داخلی کاجار 2019 نیز شامل دریچه‌های تهویهٔ عقب جدید، دو سوکت USB برای سرنشینان عقب، تودوزی جدید با دوخت برجسته و نمای سه‌بعدی و… می‌شود.

اما مهم‌ترین به‌روزرسانی کاجار 2019 ارائهٔ یک پیشرانهٔ 1.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید برای آن است که با همکاری دایملر توسعه پیدا کرده است. این موتور که هم‌اکنون در مدل‌های سنیک، کپچر و مگان هم ارائه می‌شود، در دو سطح قدرت مختلف 140 یا 160 اسب بخار قابل انتخاب است. برای انتقال نیروی هردو نسخه نیز می‌توان گیربکس دستی یا اتوماتیک EDC را انتخاب نمود. این موتور به خاطر برخورداری از فیلتر ذرات بنزین، وعدهٔ کاهش تولید دی‌اکسید کربن را هم داده است.
اما علاوه بر ارائهٔ این موتور جدید، پیشرانهٔ 1.5 لیتری دیزلی قبلی کاجار نیز بروز شده که این به‌روزرسانی افزایش خروجی آن به 115 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور و همین‌طور کاهش تولید آلایندگی را به همراه داشته است. این موتور فعلاً تنها با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود اما در آینده یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک را هم برای آن ارائه خواهد کرد.

 

 

دیگر موتور دیزلی کاجار نیز یک واحد 1.7 لیتری است که آن‌هم بروز شده و حالا قدرت آن با 20 اسب بخار افزایش به 150 اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور آن نیز به 340 نیوتن متر افزایش یافته است. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند و در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک ارائه می‌گردد. نمونه‌های چهارچرخ محرک کاجار از سه حالت رانندگی مختلف به نام‌های 2WD، Auto و Lock برخوردار هستند درحالی‌که این مدل‌ها همچنین مثل قبل به سیستم Extended Grip هم مجهز هستند که برای رانندگی راحت‌تر روی گِل، شن و دیگر سطوح لغزنده، کشش را افزایش می‌دهد.

 

 

شما اینجا هستید: