۱۵۵ بازدید
0دیدگاه

مهره فشنگی آب که در کنار ترموستات روی بدنه موتور قراردارد در واقع یه مقاومت متغیر با گرما است جریان برق از این مقاومت عبور کرده بسته به دمای موتور این مقاومت تغییر کرده و جریان برق را زیاد و کم می کند که این جریان برق بعد از عبور از این مقاومت به بوبین(سیم پیچ) آمپر آب می رسد با بالا رفتن دمای موتور این مقاومت کمتر می شود و آمپر آب بالا می رود با پایین آمدن دمای موتور این مقاومت بیشتر شده و جریان برق کمتری به آمپر آب می رسد در نتیجه آمپر آب پایین می آید.
در نهایت فشنگی آب با چنین عملکردی ما را متوجه بالا و پایین رفتن دمای موتور می سازد.

از علایم خرابی این قطعه می توان گفت در صورتی که آمپر آب هیچ گونه حرکتی ندارد فشنگی آب سوخته است و باید تعویض گردد.
قسمت بیرونی این فشنگی دارای سر سوزنی شکل است که با یک سرسیم سوزنی شکل متصل می شود و سیم آن به صورت تک سیم است.
قسمت میانی آن آچار خور است و معمولا با آچار رینگی باز و بسته می شود.
دمای آب رادیاتور و دمای آب داخل موتور همیشه جز اصلی ترین پارامترهایی است که یک راننده همیشه باید برسی کند. قطعه ای که دمای آب را هر لحظه می سنجد فشنگی آب یا سنسور دمای مایع خنک کننده موتور نام دارد.

علائم خرابی فشنگی آب:

1) دمای آب درست نشان داده نمی شود

2) دمای آب پشت آمپر با دمای ecu عدد متفاوتی را نشان می دهد.

3) دود کردن و افزایش مصرف خودرو

4) بد روشن شدن خودرو

 

ساندرو

ساندرو

شما اینجا هستید: